wtorek, 12 lipca 2016

Prolog

-Przy porodzie wystąpiły komplikacje. Niestety musi Pan wybrać. Matka czy dziecko?
-Osobiście wolałbym inaczej, ale moja żona ostrzegła mnie, że gdyby wystąpiły jakieś komplikacje mam ratować dziecko-powiedział mój ojciec załamany, a ja patrzyłam na  to wszystko z dużymi oczami.
-Rozumiem.-powiedział lekarz i wszedł z powrotem do sali.
-Tato?-spytałam trzęsącym się głosem.
-Będzie dobrze. Oboje z tego wyjdą-mówił jakby próbował przekonać sam siebie.
Po jakiejś godzinie z sali wyszła pielęgniarka z małym zawiniątkiem w rękach. Podała dziecko mojemu ojcu po czym poinformowała go, że to córka. Za chwilę z sali wyszedł lekarz.
-Czy moja żona....?-spytał mój ojciec.
-Przykro mi-lekarz pokręcił głową.
Ojciec podał mi małą i wyszedł ze szpitala. Ostatnie co u niego widziałam to jak po policzkach płyną mu łzy.
-Jesteś w stanie wypełnić papiery z danymi osobowymi?-spytał mnie lekarz.
-Tak-powiedziałam.
Pielęgniarka wzięła ode mnie moją siostrzyczkę i powiedziała.
-Ona będzie w sali noworodkowej-powiedziała do mnie z uśmiechem. Próbowałam go odwzajemnić, ale chyba marnie mi wyszło.
-Jak ma mieć na imię twoja siostra?-spytał lekarz.
-Katarzyna Teresa Lewandowska-powiedziałam. Chciałam, aby drugie imię miała po naszej mamie.
-Imię i nazwisko panieńskie twojej mamy oraz data urodzenia.
-Teresa Barbara Wójcik urodziła się 12 maja 1974r.-powiedziałam.
-Teraz to samo z twoim ojcem
-Adam Robert Lewandowski 15 maja 1972r.
-Ile masz rodzeństwa?
-Mam starszego brata, młodszego brata i teraz siostrę
-Dane osobowe twojego starszego brata?
-Dawid Maksymiliam Lewandowski urodził się 7 kwietnia 1992r.
-Młodszy brat?
-Maksymilian Dawid Lewandowski urodził się 21 stycznia 2003r.
-Ty?
-Aleksandra Karolina Lewandowska urodziłam się 24 lipca 1997r.
-Okej to wszystko. Resztę omówię z twoim ojcem. Jak chcesz możesz iść do siostry-powiedział.
-Do widzenia-powiedziałam i wyszłam z jego gabinetu.

1 komentarz: